Rally Příbram dělí veřejnost na dva tábory. Jedni hovoří o významné motoristické akci historicky spojené s naším městem. Druzí o tom, že dopravní uzavírky na celý den odříznou některé obce a osady od okolního světa. K tomu se „dle současného trendu“ přidala líbivá argumentace uhlíkovou stopou. Zásadní věc se nicméně stále nepodařilo vyřešit: finanční podporu ze strany města Příbram.
Každý, kdo alespoň občas sleduje dění na zastupitelstvech města, ví, že se o finanční podpoře či nepodpoře rally vedou dlouhé a v poslední době i nesmyslné diskuze. Jedno je jisté, tak velkou akci, která dostává peníze i od Středočeského kraje, nelze zařadit do kolonky sportovních grantů. A je úplně jedno, zda se sportovní komise ohání argumentem, že prioritně podporuje sportování dětí a mládeže.
Řadit Rally Příbram mezi ostatní sportovní dotace je stejně nesmyslné, jako kdyby si organizátoři Hudebního festivalu Antonína Dvořáka žádali o podporu v oblasti kulturních grantů společně s ochotníky, pořadateli neckiády či Korza Obora.
Jako se podařilo zajistit této hudební přehlídce „její“ kapitolu v rozpočtu města, tak je třeba, aby se stalo i u Rally Příbram. Tím definovat výši a rozsah podpory a pro organizátory zase rozsah jejich závazků vůči městu. Jasně a na řadu let dopředu.
Samozřejmě to nepůjde bez shody v zastupitelstvu, kde nyní předkládají nejnesmyslnější argumenty zastupitelé za ANO František Hauser a Jindřich Vařeka. Oba se ohánějí onou „módní“ uhlíkovou stopou či tím, že „projetý benzín při akci je vlastně podporou Putinova režimu“. Ani jeden však nezmíní třeba Orlov, který býval během rychlostních zkoušek dlouhé hodiny nedostupný.
I tento problém se dá s pořadateli řešit. Zásadní otázky jsou však jiné. Chceme tady i nadále Rally Příbram? A jsme ochotni této motoristické akci nabídnout adekvátní (finanční) podporu?